Vi er stolte af de mange positive tilkendegivelser, vi får gennem vores tilfredshedsundersøgelser.
Patienttilfredshed 2020
Hvert år gennemfører vi patienttilfredshedsundersøgelse blandt de patienter, hvis sygdomsforløb fører dem igennem Billeddiagnostisk Afsnit. Undersøgelsen er tilsvarende den Landsdækkende Patienttilfredshedsundersøgelse på sengeafsnit (somatisk LUP).
I 2020 var fokus i patienttilfredshedsundersøgelsen på patienternes:
- oplevelse af skriftlig information før undersøgelsen
- oplevelse af modtagelse i røntgenafsnit
- oplevelse af information i forbindelse med undersøgelsen
- oplevelse af det sundhedsfaglige personalets håndtering af undersøgelsen
- oplevelse af information i forhold til undersøgelsessvar.
Et flot resultat
Vi er stolte er resultatet. 98% af de 391 deltagende patienter er i meget høj grad eller i høj grad tilfredse med deres samlede oplevelse af deres undersøgelsesforløb i afsnittet.
Næsten 100 patienter har tilføjet kommentarer i åben svarmulighed, hvor de har uddybet deres samlede oplevelse. Kommentarerne fordeler sig i følgende temaer i forhold til ros:
- Effektivitet (hurtig behandling)
- Venligt og imødekommende personale
- Positiv oplevelse.
Vi arbejder videre med input
Patienterne har i undersøgelsen også givet mulige forbedringstiltag i vores afsnit:
- En ankomststander med informationer ved ankomst udenfor receptionens åbningstid
- Flere oplysninger om røntgenstråler.
Vi vil i 2021 sætte fokus på at forbedre disse områder og højne kvaliteten af patienternes oplevelse.