Kørsel til og fra hospitalet
Værd at vide om patientbefordring
Sådan ansøger du om befordringsgodtgørelse
Ansøgning om befordringsgodtgørelse foregår digitalt.
Har du spørgsmål?
Få svar på ofte stillede spørgsmål
Reglerne for patientbefordring og befordringsgodtgørelse kan give anledning til spørgsmål.
Her kan du finde svar på de spørgsmål, vi ofte får
Ring til Kontoret for Patientbefordring
Reglerne på befordringsområdet er komplicerede. Hvis du har spørgsmål til vores afgørelse eller mener, at der er noget, vi har overset i forbindelse med sagsbehandlingen af din sag, vil vi meget gerne, at du ringer til Kontoret for Patientbefordring på 97 64 80 30. På den måde får vi mulighed for at
- høre dine bemærkninger og eventuelt ændre vores afgørelse eller
- give dig en forklaring på, hvordan vurderingen er foretaget eller godtgørelsen udregnet.
Kontakt Patientkontoret
Hvis du har behov for generel vejledning om dine rettigheder og eventuelt ønsker hjælp til at udforme en klage, kan du kontakte Patientkontoret i Region Nordjylland på tlf. 97 64 80 10 alle hverdage fra kl. 09.00-12.00.
Vær opmærksom på, at klagefristen er 4 uger fra, at du har modtaget en afgørelse fra Kontoret for Patientbefordring.
Ved akut opstået behov efter kl. 12.00
Har du undtagelsesvis fået en akut aftale på hospitalet - det vil sige samme dag, som du modtager indkaldelsen, eller dagen efter - har du mulighed for at kontakte os på telefon 97 64 80 30 mellem kl. 12.00 og 15.30 med henblik på at bestille befordring.
Fra kl. 15.30-8.00 samt i weekend og helligdage bliver du stillet videre til FlexDanmark, som varetager din bestilling.
Vær opmærksom på, at vi i disse tidsrum kun tager imod opkald fra patienter med akut opstået behov.
Når du skriver til os på mail
Husk at oplyse:
- fulde navn (fornavn og efternavn)
- adresse
- CPR-nr.
- telefonnummer
Vi sender digital post
Kontoret for Patientbefordring sender digital post. Den post, vi sender, er blandt andet afgørelser på ansøgninger om befordringsgodtgørelse, som du skal reagere på inden 3 uger.
Vær derfor opmærksom på, at det er dit ansvar at holde øje med post i din digitale postkasse på Borger.dk eller i e-Boks.
Fakta
I Region Nordjylland bliver den siddende patientbefordring varetaget af Kontoret for Patientbefordring (tidligere Kørselskontoret), som er et myndighedskontor i Center for Administration. Den liggende patienttransport bliver varetaget af AMK-Vagtcentralen, som er en enhed i Den Præhospitale Virksomhed.
Patientbefordringsområdet er reguleret af de nationalt fastsatte regler i Befordringsbekendtgørelsen og af Region Nordjyllands fastsatte serviceniveau for området.
Kontakt
Kontoret for Patientbefordring
Telefon
97 64 80 30Mandag-fredag kl. 8.00-12.00
Åbningstider
Kontoret er kun åbent for personlig henvendelse efter telefonisk aftale
Sikker mail
Skriv til os med Digital Post (login med MitID)Region Nordjylland
9220 Aalborg Øst