• Spring navigation over
  • Job
  • Job-applicants
  • Kontakt
  • Nyheder
  • Om hospitalet
  • Adgang med Tegn
Regionshospital - I gode hænder
Region Nordjylland - I gode hænder
  • Afsnit og Ambulatorier
    Afsnit og Ambulatorier

    Alfabetisk oversigt

    Her ses en alfabetisk oversigt over alle sengeafsnit og ambulatorier på Regionshospital Nordjylland. Bemærk, at de er placeret på en række forskellige adresser.

    • A-B
    • C-G
    • H-K
    • L-N
    • O-P
    • R-Å
    • Andet
    • Akutmodtagelse (Skadestue) - Hjørring

    • Anæstesiafsnit - Frederikshavn

    • Anæstesiafsnit - Hjørring

    • Artroskopi, Center for - Hjørring

    • Barselsophold

    • Billeddiagnostisk Afsnit - Frederikshavn

    • Billeddiagnostisk Afsnit - Hjørring

    • Blodprøvetagning, Klinisk Biokemisk Afsnit - Frederikshavn

    • Blodprøvetagning, Klinisk Biokemisk Afsnit - Hjørring

    • Børn og Unge, Ambulatorium for - Hjørring

    • Børn og Unge, Sengeafsnit for - Hjørring

    • Diabetes/Hormon- og Stofskiftesygdomme, Ambulatorium for

    • Diagnostisk Center 204A - Hjørring

    • Diætistenheden - Hjørring og Frederikshavn

    • Endometrioseklinikken

    • Endoskopi, Ambulatorium for - Frederikshavn

    • Endoskopi, Ambulatorium for - Hjørring

    • Fysio- og Ergoterapi - Frederikshavn

    • Fysio- og Ergoterapi - Hjørring

    • Fødegang - Hjørring

    • Graviditet og ultralyd, Ambulatorium for - Hjørring

    • Gynækologi, Ambulatorium for - Hjørring

    • Hjertemedicin, Ambulatorium for

    • Håndkirurgisk Afsnit - Frederikshavn

    • Idrætsmedicinsk Klinik - Hjørring

    • Intensivafsnit - Hjørring

    • Intern Medicinsk Ambulatorium - Hjørring

    • Jordemodercenter Vendsyssel

    • Kapel - Hjørring

    • Kirurgi, Ambulatorium for - Frederikshavn

    • Kirurgi, Ambulatorium for - Hjørring

    • Kirurgi, Dagafsnit for - Frederikshavn

    • Klinisk Biokemisk Afsnit - Frederikshavn

    • Klinisk Biokemisk Afsnit - Hjørring

    • Laboratorium (Klinisk Biokemisk Afsnit) - Hjørring

    • Lindrende behandling, Enhed for - Hjørring

    • Lungemedicin, Ambulatorium for - Hjørring

    • Lægevagt

    • Medicinske Mave- og Tarmsygdomme, Ambulatorium for - Hjørring

    • Neuroenhed Nord, Brønderslev

    • Neuroenhed Nord, Frederikshavn

    • Operationsafsnit - Frederikshavn

    • Operationsafsnit - Hjørring

    • Opvågningsafsnit - Frederikshavn

    • Ortopædkirurgi, Ambulatorium for - Frederikshavn

    • Ortopædkirurgi, Ambulatorium for - Hjørring

    • Ortopædkirurgi, Dagafsnit for - Hjørring

    • Ortopædkirurgisk Operationsafsnit - Hjørring

    • Ortopædkirurgisk Sengeafsnit OK3 - Frederikshavn

    • Palliative Team, Det

    • Patologisk Institut - Hjørring

    • Reumatologisk Afdeling - Hjørring

    • Reumatologisk Ambulatorium - Hjørring

    • Reumatologisk Sengeafsnit 205 - Hjørring

    • Rygambulatorium - Hjørring

    • Sengeafsnit 105 - Hjørring

    • Sengeafsnit 107 - Hjørring

    • Sengeafsnit 108 - Hjørring

    • Sengeafsnit 109 - Hjørring

    • Sengeafsnit 202A - Hjørring

    • Sengeafsnit 204B - Hjørring

    • Sengeafsnit 205A - Hjørring

    • Sengeafsnit 205B - Hjørring

    • Sengeafsnit 404 - Hjørring

    • Sengeafsnit for Børn og Unge

    • Sengeafsnit for Ortopædkirurgi OK3 - Frederikshavn

    • Sexologi, Ambulatorium for - Hjørring

    • Skadestue (Akutmodtagelse) - Hjørring

    • Skagen Gigt- og Rygcenter

    • Stomi, Ambulatorium for - Hjørring

    • Svangre/Barsel Ambulatorium - Hjørring

    • Sårambulatorium for Ortopædkirurgi - Hjørring

    • Tarmkirurgi, Ambulatorium for - Hjørring

    • Team for Lindrende Behandling

    • Urinvejskirurgi, Ambulatorium for - Frederikshavn

    • Urinvejskirurgisk Afdeling

    • Venekirurgi, Ambulatorium for - Frederikshavn

    • VenSim

    • Ældremedicin, Ambulatorium for - Hjørring

    Klik for at se tilhørende afsnit og ambulatorier.

    Frederikshavn

    Hjørring

    Brønderslev 

    Skagen

    Se komplet liste

  • Undersøgelse og behandling
    Undersøgelse og behandling
    Her finder du informationer om undersøgelser og behandlinger på Regionshospital Nordjylland.
    • Akutområdet

    • Anæstesi og intensiv

    • Billeddiagnostik

    • Børn og Unge (pædiatri)

    • Fysio- og Ergoterapi

    • Gigt- og Rygmedicin (Reumatologi)

    • Graviditet og fødsel

    • Gynækologi

    • Hjertemedicin (Kardiologi)

    • Hormon- og Stofskiftesygdomme (Endokrinologi)

    • Kirurgi

    • Klinisk Biokemi

    • Kost og ernæring

    • Lungemedicin

    • Medicinske Mave- og Tarmsygdomme (Gastroenterologi)

    • Medicinske Sygdomme (Almen Medicin)

    • Neurorehabilitering

    • Ortopædkirurgi, Frederikshavn

    • Ortopædkirurgi, Hjørring

    • Urinvejskirurgi (Urologi)

    • Ældremedicin (Geriatri)

  • Praktisk information
    Praktisk information
    Her finder du en række praktiske informationer om Regionshospital Nordjylland.
    • Coronavirus: Vigtig information til patienter og pårørende

    • Find vej på Regionshospital Nordjylland

    • Parkering

    • Køb af mad og drikke på hospitalet

    • Dine rettigheder som patient

    • Ressourcepersoner på hospitalet

    • Udlån og aflevering af hjælpemidler

    • Kapeltjenesten

    • Samtale med hospitalet via video

  • For Sundhedsfaglige
    For Sundhedsfaglige
    Her finder du en række informationer, som er relevante for forskellige grupper af sundhedsfaglige.
    • Lægers Uddannelsesforum - Vendsyssel

    • VenSim

    • For praktiserende læger

    • Guider for sundhedsfaglige

    • Lægeboliger

    • Nyansatte på Regionshospital Nordjylland

    • Uddannelse i Hjørring og Frederikshavn

    • Samarbejde med kommuner

  • Forskning
    Forskning
    Her finder du information om forskning på Regionshospital Nordjylland.
    • Center for Klinisk Forskning

    • Om Center for Klinisk Forskning

    • Forskningsområder

    • Hjælpefunktioner

    • Nyheder og publikationer

    • Kurser og arrangementer

    • Centre for Clinical Research (in English)

  • Afsnit og Ambulatorier
    • Afsnit og ambulatorier fordelt på adresser
    • Lægevagten
    • Operationsafsnit, Frederikshavn
    • Sengeafsnit 202A for Hjertemedicin, Diabetes, Hormon- og Stofskiftesygdomme
  • Undersøgelse og behandling
  • Praktisk information
  • For Sundhedsfaglige
  • Forskning
  • Om hospitalet
  • Kvalitet
  • Patientsikkerhed
  • Fødevarestyrelsens smiley-rapporter
  • Sig din mening
  • Dine-rettigheder-som-patient
  • Frivillige på Regionshospital Nordjylland
  • Selvbetjening
  • Tilgaengelighedserklaering
  • Job
  • Job-applicants
  • Kontakt
  • Nyheder
  • Om hospitalet
  • Adgang med Tegn
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail
Regionshospital Nordjylland - I gode hænder

Du er her

  1. Forside
  2. Afsnit og Ambulatorier
  3. Sengeafsnit 202A for Hjertemedicin, Diabetes, Hormon- og Stofskiftesygdomme
PRINT DEL
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail

Afsnit og Ambulatorier

  • Afsnit og ambulatorier fordelt på adresser
  • Lægevagten
  • Operationsafsnit, Frederikshavn
  • Sengeafsnit 202A for Hjertemedicin, Diabetes, Hormon- og Stofskiftesygdomme

Sengeafsnit 202A for Hjertemedicin, Diabetes, Hormon- og Stofskiftesygdomme

CORONAVIRUS: Vigtig information til patienter og pårørende

  • Besøg på hospitalet - Skærpede regler for besøg fra 16. december
  • Aflys din tid, hvis du har symptomer på coronavirus
  • Mød så vidt muligt op alene til din aftale på hospitalet
  • Personer UDEN eller med MILDE symptomer
  • Hvis du er blevet testet positiv for coronavirus
Se flere informationer til patienter og pårørende

 

 

Ambulatorium for Hjertemedicin, Diabetes, Hormon- og stofskiftesygdomme er tilknyttet afsnittet.

Personalet er ansat i specialerne og arbejder både i sengeafsnittet og ambulatoriet.

I hjertemedicinsk speciale udreder, behandler, plejer og observerer vi patienter med blodprop i hjertet, hjertekrampe, hjerterytmeforstyrrelse, hjertesvigt m.m.

I diabetes, hormon- og stofskiftespecialet udreder, behandler, plejer og observerer vi patienter med diabetes, stofskiftesygdomme og hormonforstyrrelser.

Afsnittet har 16 sengepladser. Udelukkende to-sengsstuer, der anvendes som enestuer ved behov. Alle sengestuer har eget toilet og bad.

Det tilstræbes, at man som patient skal forholde sig til så få personalemedlemmer som muligt under indlæggelsen.

Skal man til opfølgende kontrol i ambulatoriet, får man en tid med hjem ved udskrivelsen.


Ledelse

Afsnitsledende sygeplejerske: Christina Skov tlf.: 97 64 08 35
Ledende overlæge i hjertemedicin: Gitte Nielsen
Ledende overlæge i diabetes, hormon- og stofskiftesygdomme: Kim H. Christiansen

Kontakt

Sengeafsnit 202A

Tlf.:

97 64 08 54

Sikker mail:

Skriv til os med Digital Post

Regionshospital Nordjylland, Hjørring


Bispensgade 37
9800 Hjørring
Find vej på hospitalet

Undersøgelser og behandlinger

Se vores pjecer vedrørende Hjertemedicin.

Se pjecer

Undersøgelser og behandlinger

Se pjecer vedrørende undersøgelse og behandling af Diabetes/Hormon- og Stofskiftesygdomme.

Se pjecer

 

Værd at vide om Sengeafsnit 202A

  • Mobiltelefon, internet, blomster m.m.

    Mobiltelefon, internet, blomster, rygning, værdier mm.

    • Mobiltelefon
    • Trådløst internet
    • Værdier
    • Rygning
    • Blomster

    Mobiltelefon

    Du må gerne bruge din mobiltelefon, når bare du viser hensyn. Spørg altid personalet, før du fotograferer eller filmer dem.

    Vi har tydelige skilte i de områder, hvor du skal slukke din mobil.

    Trådløst internet

    Vi tilbyder internetadgang, mens du er her. Netværket hedder "RNguest". Du kan logge på fra din computer, tablet eller telefon ved hjælp af NemID eller ved at modtage en log-in-kode på SMS.

    Du må dog ikke forvente, at personalet har mulighed for at hjælpe dig med opkoblingen.

    Du skal selvfølgelig bruge netværket med omtanke og vide, at du kan holdes personligt ansvarlig, hvis du misbruger tjenesten til ulovlige formål.
    Læs mere om brug af trådløst netværk på hospitalet

    Værdier

    Pas godt på dine værdigenstande og ejendele såsom briller, høreapparat og lignende, mens du er på hospitalet.

    Lad smykker og større pengebeløb blive hjemme, eller send dem med dine pårørende hjem. Har du et sengebord eller skab med lås til rådighed, så lås dine værdigenstande inde, så de ikke frister til tyveri eller bliver væk. Du har også mulighed for at få opbevaret dine værdigenstande i hospitalets Information.

    Hospitalet har som udgangspunkt ikke erstatningspligt, hvis du mister ejendele under dit ophold.

     

    Læs mere om hvordan du passer på dine ejendele og erstatning

    Rygning

    Hospitalet er røgfrit, men du må ryge i de afmærkede udendørs pavilloner.

    Blomster

    Patienter på afsnittet må gerne have afskårne blomster, men ikke potteplanter, da jord udgør en infektionsrisiko.

    Patienter skal selv passe deres blomster.
  • Parkering, kørsel og transport

    Parkeringsoversigt, offentlig transport, kørselsgodtgørelse mm.

    • Offentlig transport
    • Parkering
    • Patientbefordring og -godtgørelse

    Offentlig transport

    Der er tog hver time til og fra Aalborg, Brønderslev, Hjørring og Frederikshavn.

    Fra banegården er der ca. 15 min. gang.

    Der er busstoppested ved hospitalets hovedindgang.
    Find afgangs- og ankomsttider i Rejseplanen

    Parkering

    Kom i god tid, hvis du er i bil.

    Det kan være svært at finde en ledig parkeringsplads på hospitalets område, så sæt god tid af til parkering.

    Se kort over hospitalets parkeringspladser i Hjørring

    Patientbefordring og -godtgørelse

    Hovedreglen er, at du selv sørger for og betaler din befordring (kørsel). Du kan dog have mulighed for at blive bevilget en patientbefordring eller få udbetalt befordringsgodtgørelse, hvis du opfylder reglerne herfor. Læs mere om reglerne på https://rn.dk/patientbefordring.

    Ønsker du at ansøge om befordringsgodtgørelse, skal du gøre det på hospitalsafdelingen i forbindelse med dit besøg.

    Har du været til undersøgelse eller behandling på et offentligt eller privat hospital, som ikke er en del af Region Nordjyllands behandlingstilbud, skal du selv stå for og betale din befordring. Hvis du ønsker at ansøge om befordringsgodtgørelse i den forbindelse, skal du sende din ansøgning til Kontoret for Patientbefordring via sikker mail på borger.dk (login med NemID).

    Kontoret for Patientbefordring kan vejlede dig, om du er berettiget til befordring eller befordringsgodtgørelse.

    Kontoret for Patientbefordring
    Region Nordjylland
    97 64 80 30
    Mandag-fredag kl. 8.00-12.00
    eller patientbefordring@rn.dk

    Læs regler for kørsel og kørselsgodtgørelse
  • Mad og drikke

    Køb af mad, kiosk, mad og drikke på afsnittet mm.

    • Kiosk og køb af mad
    • Medbragt mad
    • Mad og drikke

    Kiosk og køb af mad

    Du og dine gæster kan købe mad og drikke i hospitalets kiosk, Det lille Spisested.

    Se åbningstider mm.

    Medbragt mad

    Pårørende må gerne have mad med til patienter. Vi kan tilbyde at opbevare det på køl i afsnittets køleskab – dog i begrænset mængde.

    Mad og drikke

    Du får mad og drikke til dagens måltider og kan frit forsyne dig med vand, kaffe og te på afsnittet. 

  • Særligt til pårørende

    Besøgstid, mad og drikke til pårørende, overnatning, smittefare, blomster, opkald til pårørende mm.

    • Hygiejne på hospitalet
    • Overnatning for pårørende
    • Opkald angående patienter
    • Bærer du smitte
    • Corona: Hospitalet er lukket for besøg
    • Blomster
    • Mad og drikke
    • Medbragt mad

    Hygiejne på hospitalet

    Hjælp os med god hygiejne på hospitalet. Vær opmærksom på, at mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.

    Hjælp os derfor med at holde bakterier og virus nede på hospitalet. Det gør du for eksempel ved at vaske hænder eller bruge håndsprit, før du rører patienten eller genstande, patienten kommer i kontakt med.

    Overnatning for pårørende

    I specielle situationer kan det arrangeres, at pårørende overnatter på hospitalet.

    Hvis dit barn skal sove på hospitalet, får du en seng, så du kan sove ved siden af.

    Se forslag til overnatningsmuligheder i Hjørring

    Opkald angående patienter

    Personnummer/CPR-nummer
    Ringer du på vegne af en patient, så hav altid patientens personnummer ved hånden. Det er som regel det første, vi spørger til.

    Informationskæde
    Er I flere pårørende, så lav en indbyrdes aftale om, hvem af jer, der modtager information fra patienten og formidler den videre til de andre.

    Tavshedspligt
    Ringer du med spørgsmål om en patient, skal du vide, at alt personale på hospitalet er underlagt sundhedsloven og dermed har tavshedspligt. Personalet kan som hovedregel kun videregive oplysninger om patientens helbred, hvis patienten har givet sit samtykke til det.

    Læs mere om tavshedspligt

    Bærer du smitte

    Har du en smitsom sygdom i udbrud, bør du vente med at besøge indlagte, svagelige patienter, indtil du er symptomfri. Er du i tvivl, så ring og få rådgivning fra afdelingen, før du møder op.

    Besøgende til isolerede patienter betragtes som isolerede sammen med patienten.

    Det betyder, at du som besøgende kun må opholde dig i isolationsenheden. Du må ikke benytte afdelingens fælles faciliteter eller besøge andre patienter, og du skal huske at vaske hænder eller spritte dem af, før du forlader isolationsstuen.   

    Corona: Hospitalet er lukket for besøg

    På påbud fra Styrelsen for Patientsikkerhed er der indført midlertidigt forbud mod besøgendes adgang til offentlige hospitaler, bosteder med videre.

    Tiltaget sker for at mindske smittespredning med COVID-19 og for at beskytte svage og udsatte borgere for potentielt livstruende sygdom.

    Blomster

    Patienter på afsnittet må gerne have afskårne blomster, men ikke potteplanter, da jord udgør en infektionsrisiko.

    Patienter skal selv passe deres blomster.

    Mad og drikke

    Som pårørende er du velkommen til at benytte drikkevognen mod betaling.

    Vi kan ikke tilbyde yderligere forplejning, men du kan købe mad og drikke i vores kiosk, cafe og automat.

    Medbragt mad

    Pårørende må gerne have mad med til patienter. Vi kan tilbyde at opbevare det på køl i afsnittets køleskab – dog i begrænset mængde.

  • Det kan du forvente, når du skal behandles/undersøges

    Ventetid på hospitalet, hjælpemidler mm.

    • Modtagelse på afsnittet
    • ID-armbånd
    • Hjælpemidler
    • Hospitalstøj
    • Enestuer og flersengsstuer
    • Ventetid

    Modtagelse på afsnittet

    Når du har meldt din ankomst i afsnittet, vil personalet på afsnittet tage imod dig og vise dig den stue, som du bliver tilknyttet.

    ID-armbånd

    Personalet giver dig et identifikationsarmbånd på, som indeholder dit navn og cpr-nummer.

    Armbåndet er en vigtig del af patientsikkerheden, og du skal beholde det på under hele din indlæggelse.

    Hjælpemidler

    Har du været i behandling og lånt hjælpemidler med hjem, har vi brug for at få dem retur, så snart du ikke har behov for dem længere.

    På din udlånsseddel kan du se, hvilke hjælpemidler du har lånt, og hvornår vi regner med, at du afleverer dem.

    Har du fortsat brug for hjælpemidlerne på det tidspunkt, hvor de skal afleveres, så kontakt udlånsafsnittet og hør, om lånet kan fornyes. Deres telefonnummer står på din udlånsseddel.

    Se adresser og åbningstider for aflevering af hjælpemidler

    Hospitalstøj

    Det er ikke givet, at du på indlæggelsesdagen skal klæde om til hospitalstøj. Det er kun nødvendigt, hvis du skal til en behandling, som kræver sterile forhold, eller der er andre grunde til, at det er hensigtsmæssigt under behandlingen.

    Tag behageligt tøj på hjemmefra, som du kan slappe af i.

    Enestuer og flersengsstuer

    Sengeafsnittet består af både enestuer og tosengsstuer. Du kan derfor komme til at dele stue med andre patienter.

    Sengestuerne er indrettet sådan, at du kan trække et forhæng omkring din seng, hvis du har behov for det.

    Ventetid

    Der kan opstå ventetid inden den undersøgelse eller behandling, du skal til.

    Skal du til flere undersøgelser eller behandlinger, kan der også opstå ventetid mellem dem.  Opstår der ventetid, gør vi vores bedste for at informere dig om, hvornår vi forventer, at det bliver din tur.

    Tag gerne en bog, et blad eller anden underholdning med, så du er forberedt.

  • Forventninger til dig

    Tag aktiv del, god hygiejne,  når du får besøg mm.

    • Tag aktiv del
    • Medbragt medicin
    • God hygiejne
    • Fortæl os, hvis du forlader afsnittet
    • Læs indkaldelsespakken
    • Når du får besøg

    Tag aktiv del

    Vores mål er, at du under hele dit forløb får den information, du har brug for. Du er desuden altid velkommen til at spørge.

    Vi opfordrer dig også til, at du selv sætter dig ind i, hvad du fejler og hvad din behandling omfatter.

    Når du selv er aktiv, opmærksom og stiller spørgsmål, er der mindre risiko for fejl, og vi får i fællesskab det bedste resultat af behandlingen.

    Medbragt medicin

    Vi har brug for at vide besked om al slags medicin, du tager, så vi kan tage højde for det i vores behandling af dig.

    Fortæl os, om du selv har medbragt medicin, og gør os opmærksomme på, hvis du plejer at få dosispakket medicin.

    Vi aftaler med dig, hvordan medicinen skal opbevares, mens du er på hospitalet.

    God hygiejne

    Vask hænder eller brug håndsprit. God håndhygiejne holder bakterier og virus nede på hospitalet. Det er vigtigt, fordi mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.

    Derfor skal du vaske hænder eller bruge håndsprit. Det gælder især, når du har nyst, hostet eller pudset næse, før du rører mad og drikkevarer, og når du har været på toilettet.

    Fortæl os, hvis du forlader afsnittet

    Du må gerne forlade afsnittet for at gå i kiosk, automat, ud at trække frisk luft eller andet.

    Giv os besked, hvis du går. Så kan vi nå at sige til, hvis det passer dårligt i forhold til dagsplanen for de ting, der skal ske i forbindelse med din behandling eller indlæggelse. Det kan for eksempel være blodprøver, træning eller samtaler med behandlere.

    Læs indkaldelsespakken

    Når du bliver indkaldt til undersøgelse eller behandling hos os, får du en indkaldelse med en række informationer.

    Vi forventer, at du læser materialet grundigt. Så ved du nemlig, hvordan du skal forberede dig til aftalen, og hvad der skal ske hos os. På den måde kan vi udnytte tiden sammen effektivt og godt.

    Når du får besøg

    Deler du sengestue med andre, så vis hensyn til dine medpatienter, når du får besøg.

    Har du flere besøgende på en gang, skal besøget foregå i opholdsrummet.

  • Præst, socialrådgiver m.m.

    Socialrådgiver, præst, sundhedsfaglig kontaktperson mm.

    • Sundhedsfaglig kontaktperson
    • Socialrådgiver
    • Ressourcepersoner på sygehuset

    Sundhedsfaglig kontaktperson

    Under dit behandlingsforløb er du tilknyttet et behandlerteam, og får en kontaktperson i teamet. Kontaktpersonen er – sammen med sine kolleger i teamet – ansvarlige for koordinering af dit forløb.

    Din kontaktperson har dog en særlig rolle i forhold til at informere og vejlede dig om forløb og behandling, kontakte andre afsnit og fagpersoner og besvare dine spørgsmål.

    Derfor er du altid velkommen til at henvende dig hos din kontaktperson. Er kontaktpersonen ikke til stede, træder en anden fra dit behandlerteam til.

    Socialrådgiver

    Hvis din sygdom medfører ændringer i din sociale situation, kan plejepersonalet formidle kontakt til en socialrådgiver. 

    Socialrådgiveren kan besvare spørgsmål om orlov, sygedagpenge, pension, erstatning eller andre sociale rettigheder og muligheder.

    Læs mere om ressourcepersoner på hospitalet

    Ressourcepersoner på sygehuset

    På hospitalet er der tilknyttet en række forskellige ressourcepersoner, du som patient kan drage nytte af. 

    Dette omfatter bl.a. hospitalspræst, diætist, tolk og frivillige.

    Vær opmærksom på, at for at benytte nogle af tilbuddene, skal du henvises gennem afsnittet.
    Læs mere om ressourcepersoner på hospitalet
  • Dine rettigheder som patient

    Frit sygehusvalg, klagemuligheder, erstatning, ret til hurtig udredning mm.

    • Dine rettigheder som patient
    • Patientkontoret

    Dine rettigheder som patient

    Som patient i sundhedsvæsenet har du en række rettigheder, som bl.a. er fastlagt i Sundhedsloven.

    Dine rettigheder omfatter bl.a. ret til hurtig udredning, frit sygehusvalg og udvidet frit sygehusvalg, at søge om behandling i udlandet, aktindsigt, information og samtykke, muligheder for at klage samt at søge erstatning.

    Læs mere om Patientrettigheder

    Patientkontoret

    Brug Patientkontoret som guide.

    Patientkontoret kan vejlede dig om dine rettigheder og muligheder, og kan også rådgive og hjælpe dig, hvis du vil klage, søge erstatning eller på anden måde indberette oplevelser på hospitalet.

    Læs mere om Patientkontoret
  • Besøgstider og andre vigtige tidspunkter

    Besøgstider, spisetider, hviletider, stuegang mm. 

    • Besøgstid
    • Spisetider
    • Stuegang

    Besøgstid

    Vi har fri besøgstid.

    Det vil sige, at du som pårørende må være til stede på alle de tidspunkter, hvor patienten har brug for det.

    Vis dog altid hensyn og vær parat til at forlade patientens stue, når vi udfører plejeopgaver, eller hvis der skal tages andre særlige hensyn på stuen.

    Spisetider

    Morgenmad kl. 8.00 - 9.00
    Frokost kl. 11.30 - 12.30
    Eftermiddagskaffe kl. 15.00
    Aftensmad kl. 17.30 - 18.30
    Aftenskaffe kl. 21.00

    Stuegang

    Stuegang begynder kl. 9.00. Ved stuegang deler behandlerteamet information indbyrdes om, hvordan det går med din behandling. Pårørende er velkomne til at deltage.

  • Opholdsstue

    Læs mere om, hvordan du benytter opholdsstuen.

    Til afsnittet hører der en opholdsstue, som du er velkommen til at bruge. I opholdsstuen er der et fjernsyn. Husk at vise hensyn til de andre patienter, der benytter opholdsstuen.

    Deler du sengestue med andre, anbefaler vi, at du benytter opholdsstuen, hvis du får besøg af flere gæster på én gang.

  • Ris og ros

    Læs om muligheder for at give os ris og ros

    Vi arbejder hele tiden på at blive bedre. Derfor er det vigtigt, at vi både hører om det, vi gør godt, og det vi kunne have gjort bedre.

    Giv udtryk for det, mens du er hos os på hospitalet eller kontakt os bagefter.

    Skriv til hospitalsledelsen på rhnordjylland@rn.dk eller læs mere om øvrige muligheder for at give ris eller ros til hospitalet.

Værd at vide om Sengeafsnit 202A

  • Mobiltelefon, internet, blomster m.m.

    Mobiltelefon, internet, blomster, rygning, værdier mm.

    Mobiltelefon, internet, blomster m.m.

    • Mobiltelefon
    • Trådløst internet
    • Værdier
    • Rygning
    • Blomster

    Mobiltelefon

    Du må gerne bruge din mobiltelefon, når bare du viser hensyn. Spørg altid personalet, før du fotograferer eller filmer dem.

    Vi har tydelige skilte i de områder, hvor du skal slukke din mobil.

    Trådløst internet

    Vi tilbyder internetadgang, mens du er her. Netværket hedder "RNguest". Du kan logge på fra din computer, tablet eller telefon ved hjælp af NemID eller ved at modtage en log-in-kode på SMS.

    Du må dog ikke forvente, at personalet har mulighed for at hjælpe dig med opkoblingen.

    Du skal selvfølgelig bruge netværket med omtanke og vide, at du kan holdes personligt ansvarlig, hvis du misbruger tjenesten til ulovlige formål.
    Læs mere om brug af trådløst netværk på hospitalet

    Værdier

    Pas godt på dine værdigenstande og ejendele såsom briller, høreapparat og lignende, mens du er på hospitalet.

    Lad smykker og større pengebeløb blive hjemme, eller send dem med dine pårørende hjem. Har du et sengebord eller skab med lås til rådighed, så lås dine værdigenstande inde, så de ikke frister til tyveri eller bliver væk. Du har også mulighed for at få opbevaret dine værdigenstande i hospitalets Information.

    Hospitalet har som udgangspunkt ikke erstatningspligt, hvis du mister ejendele under dit ophold.

     

    Læs mere om hvordan du passer på dine ejendele og erstatning

    Rygning

    Hospitalet er røgfrit, men du må ryge i de afmærkede udendørs pavilloner.

    Blomster

    Patienter på afsnittet må gerne have afskårne blomster, men ikke potteplanter, da jord udgør en infektionsrisiko.

    Patienter skal selv passe deres blomster.
  • Parkering, kørsel og transport

    Parkeringsoversigt, offentlig transport, kørselsgodtgørelse mm.

    Parkering, kørsel og transport

    • Offentlig transport
    • Parkering
    • Patientbefordring og -godtgørelse

    Offentlig transport

    Der er tog hver time til og fra Aalborg, Brønderslev, Hjørring og Frederikshavn.

    Fra banegården er der ca. 15 min. gang.

    Der er busstoppested ved hospitalets hovedindgang.
    Find afgangs- og ankomsttider i Rejseplanen

    Parkering

    Kom i god tid, hvis du er i bil.

    Det kan være svært at finde en ledig parkeringsplads på hospitalets område, så sæt god tid af til parkering.

    Se kort over hospitalets parkeringspladser i Hjørring

    Patientbefordring og -godtgørelse

    Hovedreglen er, at du selv sørger for og betaler din befordring (kørsel). Du kan dog have mulighed for at blive bevilget en patientbefordring eller få udbetalt befordringsgodtgørelse, hvis du opfylder reglerne herfor. Læs mere om reglerne på https://rn.dk/patientbefordring.

    Ønsker du at ansøge om befordringsgodtgørelse, skal du gøre det på hospitalsafdelingen i forbindelse med dit besøg.

    Har du været til undersøgelse eller behandling på et offentligt eller privat hospital, som ikke er en del af Region Nordjyllands behandlingstilbud, skal du selv stå for og betale din befordring. Hvis du ønsker at ansøge om befordringsgodtgørelse i den forbindelse, skal du sende din ansøgning til Kontoret for Patientbefordring via sikker mail på borger.dk (login med NemID).

    Kontoret for Patientbefordring kan vejlede dig, om du er berettiget til befordring eller befordringsgodtgørelse.

    Kontoret for Patientbefordring
    Region Nordjylland
    97 64 80 30
    Mandag-fredag kl. 8.00-12.00
    eller patientbefordring@rn.dk

    Læs regler for kørsel og kørselsgodtgørelse
  • Mad og drikke

    Køb af mad, kiosk, mad og drikke på afsnittet mm.

    Mad og drikke

    • Kiosk og køb af mad
    • Medbragt mad
    • Mad og drikke

    Kiosk og køb af mad

    Du og dine gæster kan købe mad og drikke i hospitalets kiosk, Det lille Spisested.

    Se åbningstider mm.

    Medbragt mad

    Pårørende må gerne have mad med til patienter. Vi kan tilbyde at opbevare det på køl i afsnittets køleskab – dog i begrænset mængde.

    Mad og drikke

    Du får mad og drikke til dagens måltider og kan frit forsyne dig med vand, kaffe og te på afsnittet. 

  • Særligt til pårørende

    Besøgstid, mad og drikke til pårørende, overnatning, smittefare, blomster, opkald til pårørende mm.

    Særligt til pårørende

    • Hygiejne på hospitalet
    • Overnatning for pårørende
    • Opkald angående patienter
    • Bærer du smitte
    • Corona: Hospitalet er lukket for besøg
    • Blomster
    • Mad og drikke
    • Medbragt mad

    Hygiejne på hospitalet

    Hjælp os med god hygiejne på hospitalet. Vær opmærksom på, at mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.

    Hjælp os derfor med at holde bakterier og virus nede på hospitalet. Det gør du for eksempel ved at vaske hænder eller bruge håndsprit, før du rører patienten eller genstande, patienten kommer i kontakt med.

    Overnatning for pårørende

    I specielle situationer kan det arrangeres, at pårørende overnatter på hospitalet.

    Hvis dit barn skal sove på hospitalet, får du en seng, så du kan sove ved siden af.

    Se forslag til overnatningsmuligheder i Hjørring

    Opkald angående patienter

    Personnummer/CPR-nummer
    Ringer du på vegne af en patient, så hav altid patientens personnummer ved hånden. Det er som regel det første, vi spørger til.

    Informationskæde
    Er I flere pårørende, så lav en indbyrdes aftale om, hvem af jer, der modtager information fra patienten og formidler den videre til de andre.

    Tavshedspligt
    Ringer du med spørgsmål om en patient, skal du vide, at alt personale på hospitalet er underlagt sundhedsloven og dermed har tavshedspligt. Personalet kan som hovedregel kun videregive oplysninger om patientens helbred, hvis patienten har givet sit samtykke til det.

    Læs mere om tavshedspligt

    Bærer du smitte

    Har du en smitsom sygdom i udbrud, bør du vente med at besøge indlagte, svagelige patienter, indtil du er symptomfri. Er du i tvivl, så ring og få rådgivning fra afdelingen, før du møder op.

    Besøgende til isolerede patienter betragtes som isolerede sammen med patienten.

    Det betyder, at du som besøgende kun må opholde dig i isolationsenheden. Du må ikke benytte afdelingens fælles faciliteter eller besøge andre patienter, og du skal huske at vaske hænder eller spritte dem af, før du forlader isolationsstuen.   

    Corona: Hospitalet er lukket for besøg

    På påbud fra Styrelsen for Patientsikkerhed er der indført midlertidigt forbud mod besøgendes adgang til offentlige hospitaler, bosteder med videre.

    Tiltaget sker for at mindske smittespredning med COVID-19 og for at beskytte svage og udsatte borgere for potentielt livstruende sygdom.

    Blomster

    Patienter på afsnittet må gerne have afskårne blomster, men ikke potteplanter, da jord udgør en infektionsrisiko.

    Patienter skal selv passe deres blomster.

    Mad og drikke

    Som pårørende er du velkommen til at benytte drikkevognen mod betaling.

    Vi kan ikke tilbyde yderligere forplejning, men du kan købe mad og drikke i vores kiosk, cafe og automat.

    Medbragt mad

    Pårørende må gerne have mad med til patienter. Vi kan tilbyde at opbevare det på køl i afsnittets køleskab – dog i begrænset mængde.

  • Det kan du forvente, når du skal behandles/undersøges

    Ventetid på hospitalet, hjælpemidler mm.

    Det kan du forvente, når du skal behandles/undersøges

    • Modtagelse på afsnittet
    • ID-armbånd
    • Hjælpemidler
    • Hospitalstøj
    • Enestuer og flersengsstuer
    • Ventetid

    Modtagelse på afsnittet

    Når du har meldt din ankomst i afsnittet, vil personalet på afsnittet tage imod dig og vise dig den stue, som du bliver tilknyttet.

    ID-armbånd

    Personalet giver dig et identifikationsarmbånd på, som indeholder dit navn og cpr-nummer.

    Armbåndet er en vigtig del af patientsikkerheden, og du skal beholde det på under hele din indlæggelse.

    Hjælpemidler

    Har du været i behandling og lånt hjælpemidler med hjem, har vi brug for at få dem retur, så snart du ikke har behov for dem længere.

    På din udlånsseddel kan du se, hvilke hjælpemidler du har lånt, og hvornår vi regner med, at du afleverer dem.

    Har du fortsat brug for hjælpemidlerne på det tidspunkt, hvor de skal afleveres, så kontakt udlånsafsnittet og hør, om lånet kan fornyes. Deres telefonnummer står på din udlånsseddel.

    Se adresser og åbningstider for aflevering af hjælpemidler

    Hospitalstøj

    Det er ikke givet, at du på indlæggelsesdagen skal klæde om til hospitalstøj. Det er kun nødvendigt, hvis du skal til en behandling, som kræver sterile forhold, eller der er andre grunde til, at det er hensigtsmæssigt under behandlingen.

    Tag behageligt tøj på hjemmefra, som du kan slappe af i.

    Enestuer og flersengsstuer

    Sengeafsnittet består af både enestuer og tosengsstuer. Du kan derfor komme til at dele stue med andre patienter.

    Sengestuerne er indrettet sådan, at du kan trække et forhæng omkring din seng, hvis du har behov for det.

    Ventetid

    Der kan opstå ventetid inden den undersøgelse eller behandling, du skal til.

    Skal du til flere undersøgelser eller behandlinger, kan der også opstå ventetid mellem dem.  Opstår der ventetid, gør vi vores bedste for at informere dig om, hvornår vi forventer, at det bliver din tur.

    Tag gerne en bog, et blad eller anden underholdning med, så du er forberedt.

  • Forventninger til dig

    Tag aktiv del, god hygiejne,  når du får besøg mm.

    Forventninger til dig

    • Tag aktiv del
    • Medbragt medicin
    • God hygiejne
    • Fortæl os, hvis du forlader afsnittet
    • Læs indkaldelsespakken
    • Når du får besøg

    Tag aktiv del

    Vores mål er, at du under hele dit forløb får den information, du har brug for. Du er desuden altid velkommen til at spørge.

    Vi opfordrer dig også til, at du selv sætter dig ind i, hvad du fejler og hvad din behandling omfatter.

    Når du selv er aktiv, opmærksom og stiller spørgsmål, er der mindre risiko for fejl, og vi får i fællesskab det bedste resultat af behandlingen.

    Medbragt medicin

    Vi har brug for at vide besked om al slags medicin, du tager, så vi kan tage højde for det i vores behandling af dig.

    Fortæl os, om du selv har medbragt medicin, og gør os opmærksomme på, hvis du plejer at få dosispakket medicin.

    Vi aftaler med dig, hvordan medicinen skal opbevares, mens du er på hospitalet.

    God hygiejne

    Vask hænder eller brug håndsprit. God håndhygiejne holder bakterier og virus nede på hospitalet. Det er vigtigt, fordi mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.

    Derfor skal du vaske hænder eller bruge håndsprit. Det gælder især, når du har nyst, hostet eller pudset næse, før du rører mad og drikkevarer, og når du har været på toilettet.

    Fortæl os, hvis du forlader afsnittet

    Du må gerne forlade afsnittet for at gå i kiosk, automat, ud at trække frisk luft eller andet.

    Giv os besked, hvis du går. Så kan vi nå at sige til, hvis det passer dårligt i forhold til dagsplanen for de ting, der skal ske i forbindelse med din behandling eller indlæggelse. Det kan for eksempel være blodprøver, træning eller samtaler med behandlere.

    Læs indkaldelsespakken

    Når du bliver indkaldt til undersøgelse eller behandling hos os, får du en indkaldelse med en række informationer.

    Vi forventer, at du læser materialet grundigt. Så ved du nemlig, hvordan du skal forberede dig til aftalen, og hvad der skal ske hos os. På den måde kan vi udnytte tiden sammen effektivt og godt.

    Når du får besøg

    Deler du sengestue med andre, så vis hensyn til dine medpatienter, når du får besøg.

    Har du flere besøgende på en gang, skal besøget foregå i opholdsrummet.

  • Præst, socialrådgiver m.m.

    Socialrådgiver, præst, sundhedsfaglig kontaktperson mm.

    Præst, socialrådgiver m.m.

    • Sundhedsfaglig kontaktperson
    • Socialrådgiver
    • Ressourcepersoner på sygehuset

    Sundhedsfaglig kontaktperson

    Under dit behandlingsforløb er du tilknyttet et behandlerteam, og får en kontaktperson i teamet. Kontaktpersonen er – sammen med sine kolleger i teamet – ansvarlige for koordinering af dit forløb.

    Din kontaktperson har dog en særlig rolle i forhold til at informere og vejlede dig om forløb og behandling, kontakte andre afsnit og fagpersoner og besvare dine spørgsmål.

    Derfor er du altid velkommen til at henvende dig hos din kontaktperson. Er kontaktpersonen ikke til stede, træder en anden fra dit behandlerteam til.

    Socialrådgiver

    Hvis din sygdom medfører ændringer i din sociale situation, kan plejepersonalet formidle kontakt til en socialrådgiver. 

    Socialrådgiveren kan besvare spørgsmål om orlov, sygedagpenge, pension, erstatning eller andre sociale rettigheder og muligheder.

    Læs mere om ressourcepersoner på hospitalet

    Ressourcepersoner på sygehuset

    På hospitalet er der tilknyttet en række forskellige ressourcepersoner, du som patient kan drage nytte af. 

    Dette omfatter bl.a. hospitalspræst, diætist, tolk og frivillige.

    Vær opmærksom på, at for at benytte nogle af tilbuddene, skal du henvises gennem afsnittet.
    Læs mere om ressourcepersoner på hospitalet
  • Dine rettigheder som patient

    Frit sygehusvalg, klagemuligheder, erstatning, ret til hurtig udredning mm.

    Dine rettigheder som patient

    • Dine rettigheder som patient
    • Patientkontoret

    Dine rettigheder som patient

    Som patient i sundhedsvæsenet har du en række rettigheder, som bl.a. er fastlagt i Sundhedsloven.

    Dine rettigheder omfatter bl.a. ret til hurtig udredning, frit sygehusvalg og udvidet frit sygehusvalg, at søge om behandling i udlandet, aktindsigt, information og samtykke, muligheder for at klage samt at søge erstatning.

    Læs mere om Patientrettigheder

    Patientkontoret

    Brug Patientkontoret som guide.

    Patientkontoret kan vejlede dig om dine rettigheder og muligheder, og kan også rådgive og hjælpe dig, hvis du vil klage, søge erstatning eller på anden måde indberette oplevelser på hospitalet.

    Læs mere om Patientkontoret
  • Besøgstider og andre vigtige tidspunkter

    Besøgstider, spisetider, hviletider, stuegang mm. 

    Besøgstider og andre vigtige tidspunkter

    • Besøgstid
    • Spisetider
    • Stuegang

    Besøgstid

    Vi har fri besøgstid.

    Det vil sige, at du som pårørende må være til stede på alle de tidspunkter, hvor patienten har brug for det.

    Vis dog altid hensyn og vær parat til at forlade patientens stue, når vi udfører plejeopgaver, eller hvis der skal tages andre særlige hensyn på stuen.

    Spisetider

    Morgenmad kl. 8.00 - 9.00
    Frokost kl. 11.30 - 12.30
    Eftermiddagskaffe kl. 15.00
    Aftensmad kl. 17.30 - 18.30
    Aftenskaffe kl. 21.00

    Stuegang

    Stuegang begynder kl. 9.00. Ved stuegang deler behandlerteamet information indbyrdes om, hvordan det går med din behandling. Pårørende er velkomne til at deltage.

  • Opholdsstue

    Læs mere om, hvordan du benytter opholdsstuen.

    Opholdsstue

    Til afsnittet hører der en opholdsstue, som du er velkommen til at bruge. I opholdsstuen er der et fjernsyn. Husk at vise hensyn til de andre patienter, der benytter opholdsstuen.

    Deler du sengestue med andre, anbefaler vi, at du benytter opholdsstuen, hvis du får besøg af flere gæster på én gang.

  • Ris og ros

    Læs om muligheder for at give os ris og ros

    Ris og ros

    Vi arbejder hele tiden på at blive bedre. Derfor er det vigtigt, at vi både hører om det, vi gør godt, og det vi kunne have gjort bedre.

    Giv udtryk for det, mens du er hos os på hospitalet eller kontakt os bagefter.

    Skriv til hospitalsledelsen på rhnordjylland@rn.dk eller læs mere om øvrige muligheder for at give ris eller ros til hospitalet.

Du er her

  1. Forside
  2. Afsnit og Ambulatorier
  3. Sengeafsnit 202A for Hjertemedicin, Diabetes, Hormon- og Stofskiftesygdomme

Om hospitalet

  • Hospitalsledelsen
  • Elektronisk fakturering
  • Nøgletal
  • Hospitalets Stab
  • Oversigt over klinikker og afsnit
  • Servicefunktioner
  • Det nye Kvinde-Barn Hus
  • Historisk overblik
  • I gode hænder på Regionshospital Nordjylland
  • Om hjemmesiden

Kvalitet

  • Kvalitetspris

Patientsikkerhed

    Fødevarestyrelsens smiley-rapporter

      Sig din mening

      • Ring til Hospitalsledelsen
      • Patienternes pris

      Dine rettigheder som patient

        Frivillige på Regionshospital Nordjylland

        • Information til frivillige (Hjørring, Frederikshavn og Brønderslev)
        • Information til patienter og pårørende

        Selvbetjening

        • Online tidsbestilling
        • Læs med i din sundhedsjournal
        • NemSMS

        Tilgængelighedserklæring

          Find os på

          Regionshospital Nordjylland| Bispensgade 37 | 9800 Hjørring | Tlf. 97 64 00 00 | Mail: rhnordjylland@rn.dk

          Skriv til os med sikker Digital Pos​​t via borger.dk (login med NemID)

          Andre adresser

          Regionshospital Nordjylland - Frederikshavn
          Barfredsvej 83
          9900 Frederikshavn
          Tlf. 97 64 00 10

          Neuroenhed Nord - Frederikshavn
          Barfredsvej 83 
          9900 Frederikshavn
          Tlf. 97 64 19 91

          Neuroenhed Nord - Brønderslev 
          Nørregade 77
          9700 Brønderslev
          Tlf. 97 64 01 12

          Skagen Gigt- og Rygcenter
          Hans Baghs Vej 25
          9990 Skagen
          Tlf. 97 64 20 69
          skagengigtogrygcenter@rn.dk

          Andre hospitaler i Region Nordjylland

          Aalborg Universitetshospital
          Hobrovej 18-22, Postboks 365
          9100 Aalborg
          Tlf. 97 66 00 00
          Mail: aalborguh@rn.dk
          www.aalborguh.rn.dk