Her ses en alfabetisk oversigt over alle sengeafsnit og ambulatorier på Regionshospital Nordjylland. Bemærk, at de er placeret på en række forskellige adresser.
Klik for at se tilhørende afsnit og ambulatorier.
Frederikshavn
Hjørring
Brønderslev
Skagen
Se komplet liste
Her foretages lægeundersøgelse samt undersøgelse og behandling hos fysioterapeut og sygeplejerske.
Lægerne på Reumatologisk Afdeling har gennemgået alle patienter i forhold til, hvem der tilhører vaccinationsgruppe 5. Hold øje med din e-Boks.
For yderligere oplysninger henviser vi til disse 2 hjemmesider:
Din bestilling skal altid indeholde:
Send din bestilling med Digital Post
Husk at få taget aftalte blodprøver.
Mobiltelefon, internet, blomster, rygning, værdier mm.
Pas godt på dine værdigenstande og ejendele såsom briller, høreapparat m.v., mens du er på hospitalet.
Lad smykker og større pengebeløb blive hjemme.
Du må gerne bruge din mobiltelefon, når bare du viser hensyn. Spørg altid personalet, før du fotograferer eller filmer dem.
Vi har tydelige skilte i de områder, hvor du skal slukke din mobil.
Vi tilbyder internetadgang, mens du er her. Netværket hedder "RNguest". Du kan logge på fra din computer, tablet eller telefon ved hjælp af NemID eller ved at modtage en log-in-kode på SMS.
Du må dog ikke forvente, at personalet har mulighed for at hjælpe dig med opkoblingen.
Hospitalet er røgfrit, men du må ryge i de afmærkede udendørs pavilloner.
Parkeringsoversigt, offentlig transport, kørselsgodtgørelse mm.
Der er tog hver time til og fra Aalborg, Brønderslev, Hjørring og Frederikshavn.
Kom i god tid, hvis du er i bil. Det kan være svært at finde en ledig parkeringsplads på hospitalets område, så sæt god tid af til parkering.
Hovedreglen er, at du selv sørger for og betaler din befordring (kørsel). Du kan dog have mulighed for at blive bevilget en patientbefordring eller få udbetalt befordringsgodtgørelse, hvis du opfylder reglerne herfor. Læs mere om reglerne på https://rn.dk/patientbefordring. Ønsker du at ansøge om befordringsgodtgørelse, skal du gøre det på hospitalsafdelingen i forbindelse med dit besøg. Har du været til undersøgelse eller behandling på et offentligt eller privat hospital, som ikke er en del af Region Nordjyllands behandlingstilbud, skal du selv stå for og betale din befordring. Hvis du ønsker at ansøge om befordringsgodtgørelse i den forbindelse, skal du sende din ansøgning til Kontoret for Patientbefordring via sikker mail på borger.dk (login med NemID). Kontoret for Patientbefordring kan vejlede dig, om du er berettiget til befordring eller befordringsgodtgørelse. Kontoret for Patientbefordring Region Nordjylland 97 64 80 30 Mandag-fredag kl. 8.00-12.00 eller patientbefordring@rn.dk
Køb af mad, kiosk, mad og drikke på afsnittet mm.
Du og dine gæster kan købe mad og drikke i hospitalets kiosk, Det lille Spisested.
Du får ikke tilbudt forplejning. Tag selv mad og drikkevarer med eller benyt mulighederne på hospitalet for at købe mad og drikke.
Besøgstid, mad og drikke til pårørende, overnatning, smittefare, blomster, opkald til pårørende mm.
Hjælp os med god hygiejne på hospitalet. Vær opmærksom på, at mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.
Personnummer/CPR-nummer Ringer du på vegne af en patient, så hav altid patientens personnummer ved hånden. Det er som regel det første, vi spørger til. Informationskæde Er I flere pårørende, så lav en indbyrdes aftale om, hvem af jer, der modtager information fra patienten og formidler den videre til de andre. Tavshedspligt Ringer du med spørgsmål om en patient, skal du vide, at alt personale på hospitalet er underlagt sundhedsloven og dermed har tavshedspligt. Personalet kan som hovedregel kun videregive oplysninger om patientens helbred, hvis patienten har givet sit samtykke til det.
Som pårørende er du velkommen til at ledsage patienten. Hvis patienten skal have i.v. behandling i ambulatoriet, anbefaler vi at pårørende venter i venteværelset.
Har du en smitsom sygdom i udbrud, må du ikke besøge afsnittet, indtil du er symptomfri, da vores patienter er stærkt udsatte i forhold til smitte. Er du i tvivl, så ring og få rådgivning fra afsnittet, før du møder op.
Ventetid på hospitalet, hjælpemidler mm.
Har du været i behandling og lånt hjælpemidler med hjem, har vi brug for at få dem retur, så snart du ikke har behov for dem længere.
På din udlånsseddel kan du se, hvilke hjælpemidler du har lånt, og hvornår vi regner med, at du afleverer dem.
Har du fortsat brug for hjælpemidlerne på det tidspunkt, hvor de skal afleveres, så kontakt udlånsafsnittet og hør, om lånet kan fornyes. Deres telefonnummer står på din udlånsseddel.
Der kan opstå ventetid i ambulatoriet. Vi planlægger dagens gang løbende og opstår der ventetid, gør vi vores bedste for at informere dig om, hvornår vi forventer, at det bliver din tur.
Tag aktiv del, god hygiejne, når du får besøg mm.
Vores mål er, at du under hele dit forløb får den information, du har brug for. Du er desuden altid velkommen til at spørge. Vi opfordrer dig også til, at du selv sætter dig ind i, hvad du fejler og hvad din behandling omfatter. Når du selv er aktiv, opmærksom og stiller spørgsmål, er der mindre risiko for fejl, og vi får i fællesskab det bedste resultat af behandlingen.
Vi har brug for at vide besked om al slags medicin, du tager, så vi kan tage højde for det i vores behandling af dig.
Fortæl os, om du selv har medbragt medicin, og gør os opmærksomme på, hvis du plejer at få dosispakket medicin.
Vask hænder eller brug håndsprit. God håndhygiejne holder bakterier og virus nede på hospitalet. Det er vigtigt, fordi mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.
Derfor skal du vaske hænder eller bruge håndsprit. Det gælder især, når du har nyst, hostet eller pudset næse, før du rører mad og drikkevarer, og når du har været på toilettet.
Du må gerne forlade afsnittet for at gå i kiosk, automat, ud at trække frisk luft eller andet.
Giv os besked, hvis du går. Så kan vi nå at sige til, hvis det passer dårligt i forhold til dagsplanen for de ting, der skal ske i forbindelse med din behandling eller indlæggelse. Det kan for eksempel være blodprøver, træning eller samtaler med behandlere.
Når du bliver indkaldt til undersøgelse eller behandling hos os, får du en indkaldelse med en række informationer.
Socialrådgiver, præst, sundhedsfaglig kontaktperson mm.
Under dit behandlingsforløb er du tilknyttet et behandlerteam, og får en kontaktperson i teamet. Kontaktpersonen er – sammen med sine kolleger i teamet – ansvarlige for koordinering af dit forløb.
Din kontaktperson har dog en særlig rolle i forhold til at informere og vejlede dig om forløb og behandling, kontakte andre afsnit og fagpersoner og besvare dine spørgsmål.
Hvis din sygdom medfører ændringer i din sociale situation, kan plejepersonalet formidle kontakt til en socialrådgiver.
Socialrådgiveren kan besvare spørgsmål om orlov, sygedagpenge, pension, erstatning eller andre sociale rettigheder og muligheder.
På hospitalet er der tilknyttet en række forskellige ressourcepersoner, du som patient kan drage nytte af.
Dette omfatter bl.a. hospitalspræst, diætist, tolk og frivillige.
Frit sygehusvalg, klagemuligheder, erstatning, ret til hurtig udredning mm.
Som patient i sundhedsvæsenet har du en række rettigheder, som bl.a. er fastlagt i Sundhedsloven.
Dine rettigheder omfatter bl.a. ret til hurtig udredning, frit sygehusvalg og udvidet frit sygehusvalg, at søge om behandling i udlandet, aktindsigt, information og samtykke, muligheder for at klage samt at søge erstatning.
Brug Patientkontoret som guide.
Patientkontoret kan vejlede dig om dine rettigheder og muligheder, og kan også rådgive og hjælpe dig, hvis du vil klage, søge erstatning eller på anden måde indberette oplevelser på hospitalet.
Læs om muligheder for at give os ris og ros
Vi arbejder hele tiden på at blive bedre. Derfor er det vigtigt, at vi både hører om det, vi gør godt, og det vi kunne have gjort bedre.
Giv udtryk for det, mens du er hos os på hospitalet eller kontakt os bagefter.
I vores pjecer kan du læse mere om vores undersøgelser og behandlinger.